Έφυγε χθες από τη ζωή, σε ηλικία 86 ετών, η θρυλική ντίβα του ελαφρού λαϊκού τραγουδιού Μάγια Μελάγια.
Η κατά κόσμον Μελπομένη Τσιριγώτη γεννήθηκε στην Πλάκα το 1928. Βγήκε στο τραγούδι μετά τη λήξη του Δεύτερου Παγκοσμίου, με τον δίσκο 78 στροφών «Μες του βαλς τις στροφές / Πώς με μεθάς» (1946), και μεσουράνησε από τη δεκαετία του 1950 ως τις αρχές της δεκαετίας του 1960, όταν έγινε όχι μόνο η βασίλισσα του αρχοντορεμπέτικου στιλ, με τη χαρακτηριστική μπάσα φωνή της, μα και σύμβολο του σεξ.
Στα μέσα της δεκαετίας του '60, μετά τον χωρισμό της από τον συνθέτη Γιώργο Μουζάκη, η Μάγια Μελάγια έφυγε από την Ελλάδα και έκανε μια δεύτερη καριέρα στα μαγαζιά της ελληνικής παροικίας των ΗΠΑ, όπου και παντρεύτηκε. Αποφάσισε να γυρίσει στην πατρίδα της χρόνια μετά, όταν πια έμεινε χήρα, και εγκαταστάθηκε αθόρυβα σε ένα διαμέρισμα της Αγίου Μελετίου στην Κυψέλη.
Τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ δύσκολα για εκείνη, καθώς το 2009 έχασε την καρδιακή της φίλη Σπεράντζα Βρανά και το 2011 τη μοναδική της αδερφή Στέλλα. Η τραγουδίστρια αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας ήδη από το 2013 και διάφορα δημοσιεύματα την ήθελαν να αναγκάζεται να φιλοξενηθεί στο Σπίτι του Ηθοποιού.
Το «απόλυτο θηλυκό των '50s», κατά πολλούς, συνεργάστηκε επίσης με τον Μανώλη Χιώτη, ενώ η μορφή της αποτυπώθηκε μεταξύ άλλων στις ταινίες: «Ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο» (1956), «Η άγνωστος» (1956), «Τσαρούχι, πιστόλι, παπιγιόν» (1957), «Τρεις ντετέκτιβς» (1957), «Ραντεβού με τον έρωτα» (1957), «Κατά λάθος μπαμπάς» (1957), «Η φτώχεια θέλει καλοπέραση» (1958), «Καπετάνιος για κλάματα» (1961), «Ματωμένα στέφανα» (1962), «Λίγο πριν ξημερώσει» (1963) «Ένας ζόρικος δεκανέας» (1964), «Δίψα για ζωή» (1964), «Η παρεξήγηση» (1983).
Στο βιβλίο του με τίτλο «Οι φίλοι από τα παλιά. Η Μάγια Μελάγια και οι φίλοι», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Σιγαρέτα», ο συγγραφέας και ηθοποιός Περικλής Τ. Ματαράγκας αφηγείται:
«Η Μάγια ξεκίνησε πολύ μικρή την καριέρα της σαν έκτακτο τραγουδιστικό ταλέντο, αλλά στην ουσία δεν κατάλαβε ποτέ την αξία της, δεν είχε γνώση τι συνέβαινε γύρω της ούτε όταν ακόμη ο απλοϊκός εκείνος χωροφύλακας είπε στην Κατίνα Παξινού, που επέμενε να μπει στο θέατρο, γιατί είχε αργήσει για την παράσταση, "Μωρέ, δεν έχει να πας πουθενά, και η Μάγια Μελάγια να 'σαι δεν περνάς".
»Τραγούδησε επιτυχίες πολλών συνθετών, αλλά για 5 χρόνια ήταν η μούσα του Γιώργου Μουζάκη και στην περίοδο εκείνη έγραψε μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια του. (...) Και πώς να χωρέσουν 50 χρόνια καριέρας μέσα σε μερικές σελίδες βιβλίου. Πρέπει να ακούσεις την ίδια να σου διηγείται πώς έμαθε στη Σοφία Λώρεν το τραγούδι "Τι είναι αυτό που το λένε αγάπη", που ακουγότανε στην ταινία "Το παιδί και το δελφίνι".
»Επιτυχία δικιά της στη "Σπηλιά του Παρασκευά" στην Καστέλα και επειδή είχε την ίδια εποχή στην αγορά το σουξέ "Όλα σπάσ' τα" το έδωσε να το πει σε δίσκους η Καίτη Ντένις, η φίλη της, που την παρακάλεσε γιατί εκείνη δεν είχε επιτυχία καμιά στη δισκογραφία. Δεν νομίζω να το έκανε άλλη επαγγελματίας τραγουδίστρια αυτό το "ρουσφέτι" σε κανέναν.
»Η Μάγια έπεισε τον Τώνη Μαρούδα να εμφανιστεί στην ίδια ταινία, γιατί εκείνος δεν ήθελε να μοιραστεί το τραγούδι με τη Λώρεν και ο Νιγκουλέσκο προσπάθησε να την πείσει να την πάρει στην Αμερική, να της μάθει αγγλικά και να της φτιάξει και το στραβό δόντι της το μπροστινό και εκείνη αρνήθηκε, άλλωστε το δόντι το στραβό της έδινε μια πρόσθετη γοητεία.
»Ο καλλιτεχνικός νονός της Μάγιας είναι ο Ορέστης Λάσκος. Το όνομα της είναι Μελπομένη Τσιριγώτη και βέβαια εκείνη την εποχή για να κάνεις καριέρα έπρεπε εκτός απ όλα τα υπόλοιπα να έχεις και πιασάρικο όνομα. Έτσι γεννήθηκε η Μάγια Μελάγια που έχουμε μοιραστεί πολλές χαρές και ακόμα πιο πολλές λύπες μαζί, τόσα χρόνια τώρα, σπουδαία παρέα, δεν θα πλήξεις ποτέ μαζί της, γιατί πώς να πλήξεις μ' έναν μύθο;».
zougla.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)